بررسی بازی Hitman 2016

زیبایی، پیچیدگی و درخشش ساپینزا در اپیزود دوم به نوبه خود توانست IO Interactive را برای ساخت آن دچار دردسر کند؛ IO راحتی را ترجیح نداده و این‌بار در کنار این سه عنصر، شلوغی را نیز به مراکش تزریق کرده تا فضای کافی را برای نوآوری‌های جدید فراهم سازد. به لطف وجود بازار شلوغ پلوغ، خیابان‌های پر پیچ و خم و فضاهای کشف‌نشده بسیار، لوکیشن مراکش بسیار جذاب و عالی جلوه می‌کند و حس تکراری بودن را به شما القا نمی‌کند. این موضوع رویکرد متفاوتی نسبت به لوکیشن‌های دو اپیزود قبلی تلقی می‌شود؛ رویکردی که در جهت مثبت، تغییر هویت داده و پیشرفت بازی را نشان می‌دهد. به جرات می‌توان گفت که لوکیشن اپیزود سوم از هر نظر نسبت به پاریس و ساپینزا بهتر و جالب‌تر است.

 

 

در این اپیزود اتفاقات جذاب و جالبی رخ می‌دهد. یک بانک‌دار سوئدی مبلغ هفت میلیارد دلار را برای استفاده‌های شخصی به جیب می‌زند. این امر موجب نارضایتی مردم و سران دولت می‌شود و کم‌کم شورش مردم را به دنبال خود می‌آورد. در همین حال «ژنرال زیدان» که عضو ارتش مراکش است، از بی‌ثباتی پیش آمده نهایت استفاده را می‌برد و برنامه‌ی یک کودتا را علیه دولت می‌چیند. ماموریت اصلی هیتمن در اینجا آغاز می‌شود. شما در نقش این قاتل حرفه‌ای، موظف هستید شورش‌کنندگان را از بین ببرید و از ایجاد یک انقلاب وحشتناک در مراکش، جلوگیری کنید.

همچون تمامی ماموریت‌های هیتمن، در این اپیزود نیز شاهد راهنمایی خاصی نیستیم و این خود شما هستید که باید با قهاری تمام، روند بازی را پیش ببرید. در این اپیزود تنها یک راه برای رسیدن به پایگاه ژنرال زیدان دارید آن هم این است که باید یکی از نگهبانان را تنها گیر بیاورید، او را بکشید و سپس یونیفرمش را به تن کنید. قبول دارم این موضوع چیزی است که طبق روال همیشگی، چیزی عادی به نظر می‌رسد؛ اما حداقل در دیگر اپیزودها برای رسیدن به هدف، می‌توانستیم چندین راه را پیش بگیریم و با میل خودمان به هدف دست پیدا کنیم. شاید در اپیزودهای قبلی می‌توانستیم آتش‌بازی به راه بیاندازیم، اما بهتان قول می‌دهم در اینجا نمی‌توانید. دلیل اصلی هم تدابیر امنیتی است که برای ژنرال در نظر گرفته شده‌اند. منطقه‌ای که ژنرال در آن است، به شدت تحت حفاظت سربازان قرار دارد؛ پس حتی فکر این به سرتان نزند که با سر و صدا وارد شوید چون شانسی نخواهید داشت!

مراکش مطمئنا خلاقیت خود را در دقایق اول به خوبی حفظ می‌کند. اما این روند ادامه‌دار نیست و خیلی زود متوجه می‌شوید که این لوکیشن از کمبود خلاقیت رنج می‌برد. با همه این‌ها، مراکش از جنبه‌های دیگر بسیار غنی است و هنوز هم چیزهای زیادی برای گفتن دارد. میزان تعامل با محیط و NPC ها در دو اپیزود قبلی اندکی ضعیف بود و البته در این اپیزود هم خیلی دست‌خوش تغییر نشده است.

مراکش مطمئنا خلاقیت خود را در دقایق اول به خوبی حفظ می‌کند. اما این روند ادامه‌دار نیست و خیلی زود متوجه می‌شوید که این لوکیشن از کمبود خلاقیت رنج می‌برد

البته در این بین IO چیزهای جدیدی به بازی اضافه کرده و به نظر می‌رسد قصد دارد بر روی این موضوع هم کار کند؛ برای مثال می‌توانید به تکدی‌گرانی که در بازار هستند، سکه بدهید یا می‌توانید – در برخی مناطق – توریست‌هایی که در حال کشیدن قلیان هستند را ببینید یا حتی وقتی در داخل خانه هستید، صدای معترضانی که توسط دولت سرکوب می‌شوند را بشنوید. یا حتی می‌توانید فرمانده‌ای را ببینید که سرباز خود را سرزنش می‌کند؛ در کل، مراکش هم تعامل با محیط و هم رفتار NPC ها را کمی به جلو رانده است، اما تغییرات در حدی نیستند که بتوان آن‌ها را به خوبی احساس کرد.

 

دیدگاه خود را بنویسید

یک × 2 =